Overtagelsestilbud

Anvendelsesområde

Reglerne om overtagelsestilbud finder alene anvendelse på regulerede markeder og derved ikke på MHF’er og OHF’er.

Reglerne for overtagelsestilbud regulerer de situationer, hvor en fysisk eller juridisk person enten har opnået eller ønsker at opnå en kontrollerende aktiebesiddelse i et selskab, hvis aktier er optaget til handel på et reguleret marked.  

Reglerne dækker både over pligtmæssige og frivillige overtagelsestilbud og stammer fra direktiv 2004/25/EF om overtagelsestilbud. Læs mere nedenfor om reglernes formål og anvendelsesområde.
 

Formål

Formålet med reglerne om overtagelsestilbud er at beskytte aktionærer i selskaber, hvis aktier er optaget til handel på et reguleret marked, når der sker et kontrolskifte i selskabet. Et kontrolskifte medfører ofte markant ændrede vilkår og udsigter for selskabet. Derfor skal aktionærerne have en rimelig mulighed for at komme ud af deres investering.   Reglerne om overtagelsestilbud skal sikre, at aktionærerne får tilstrækkelig tid og oplysninger til at beslutte, om de vil acceptere tilbuddet og sælge deres aktier.  

Reglerne fastsætter også en række grundlæggende principper, der bl.a. skal sikre ligebehandling af aktionærerne, og at målselskabets drift ikke forstyrres i længere tid end rimeligt.  

Pligtmæssigt overtagelsestilbud

En person skal fremsætte et pligtmæssigt overtagelsestilbud til de øvrige aktionærer i et selskab, der har aktier optaget til handel på et reguleret marked, hvis personen erhverver aktier i selskabet og dermed opnår kontrol over det. Det samme gælder, hvis flere personer, der handler i forståelse med hinanden, opnår kontrol som følge af en erhvervelse. Ved erhvervelsen ifalder personen eller personerne en pligt til at fremsætte et tilbud. 

En person har kontrol over et selskab, der har aktier optaget til handel på et reguleret marked, når vedkommende besidder eller har råderet over mindst en tredjedel af stemmerettighederne i selskabet. Det har ingen betydning for vurderingen af kontrol, om besiddelsen er direkte, indirekte eller igennem en aftale.

Frivilligt overtagelsestilbud

En person skal fremsætte et frivilligt tilbud til de øvrige aktionærer i et selskab, hvis aktier er optaget til handel på et reguleret marked, hvis personen ønsker at opnå kontrol over selskabet. Det samme gælder, hvis flere personer, der handler i forståelse med hinanden, i fællesskab ønsker at opnå kontrol. Frivillige overtagelsestilbud adskiller sig fra pligtmæssige ved, at personen eller personerne ved fremsættelsen af et frivilligt overtagelsestilbud ikke allerede har opnået kontrol.

Tilbudsgiveren i frivillige overtagelsestilbud har desuden mulighed for at fastsætte betingelser for tilbuddet. Betingelserne skal ligge udenfor tilbudsgiverens kontrol. Det kan f.eks. være, at tilbudsgiver skal opnå myndighedsgodkendelser eller et minimum af accepter fra de sælgende aktionærer.

Finanstilsynets rolle

Finanstilsynet skal godkende tilbudsdokumenter rettet til de øvrige aktionærer i målselskabet. Det gælder både ved pligtmæssige og frivillige tilbud.

Finanstilsynet har mulighed for at meddele dispensationer fra pligten til at fremsætte overtagelsestilbud. Det kan bl.a. være relevant i situationer, hvor målselskabet er i økonomiske problemer. 

Tilbudsgiver skal hurtigst muligt offentliggøre en meddelelse, når en fysisk eller juridisk person har opnået eller ønsker at opnå en kontrollerende aktiepost i et selskab, hvis aktier er optaget til handel på et reguleret marked. Denne pligt er udtryk for et ønske om at mindske risikoen for insiderhandel. Herefter skal tilbudsgiver udarbejde og få godkendt et tilbudsdokument.

Læs her om godkendelsesprocessen, og få gode tips til en effektiv proces.

Typisk forløb for et overtagelsestilbud

Figuren illustrerer tidsforløbet for et pligtmæssigt overtagelsestilbud fra transaktionen, der udløser tilbudspligten, til tilbuddets afslutning. Klik her for større billede.

Tilbudsgiver skal hurtigst muligt, efter at tilbudspligten er indtrådt, eller efter tilbudsgiver har truffet beslutning om at fremsætte et frivilligt tilbud, sikre, at meddelelsen herom bliver offentliggjort. Senest samtidigt skal tilbudsgiver sende meddelelsen om tilbuddet til Finanstilsynets kontor for kapitalmarkedsregulering. Finanstilsynet opfordrer til, at tilbudsgiver ved samme lejlighed får afstemt en tidsplan for godkendelsesprocessen. Tidsplanen vil i overvejende grad afhænge af længden af tilbudsdokumentet og af, hvor gennemarbejdet det er, når Finanstilsynet modtager det.

Finanstilsynet påbegynder ikke den egentlige godkendelsesproces, før der er offentliggjort en meddelelse om et tilbud. Finanstilsynet giver dog mulighed for, at tilbudsgiver kan sende et udkast til tilbudsdokumentet til Finanstilsynet forud for offentliggørelse af meddelelsen. Finanstilsynet foretager en screening med henblik på at identificere eventuelle problemstillinger.

Godkendelsen af et tilbudsdokument forløber ofte over fire-fem gennemgange hos Finanstilsynet. Til første gennemgang skal der afsættes fem arbejdsdage. Tidsforbruget på de øvrige gennemgange afhænger af udeståender i tilbudsdokumentet. Tidsplanen bør, udover at tage højde for Finanstilsynets sagsbehandlingstid, også tage højde for den tid, tilbudsgiver har behov for, til at ændre tilbudsdokumentet i forbindelse med Finanstilsynets eventuelle bemærkninger. Ved udarbejdelse af tidsplanen skal tilbudsgiver tage højde for fristen på fire uger i bekendtgørelse om overtagelsestilbud, jf. § 3, stk. 2 og § 4, stk. 2.

Når tilbudsdokumentet er klar til det, gennemgår Finanstilsynet dokumentet første gang og sender eventuelle bemærkninger retur til den relevante kontaktperson hos tilbudsgiver eller dennes rådgiver. Det er en hjælp, hvis tilbudsgiver oplyser, hvor de forskellige krav til tilbudsdokumentet er opfyldt, jf. § 10 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud, via krydsreferencelisten, som findes længere nede på siden.

Processen fortsætter, indtil Finanstilsynet ikke har flere bemærkninger til tilbudsdokumentet. Finanstilsynet kan godkende det endelige dokument, når tilbudsgiver har underskrevet det.

Finanstilsynet kan bede om at modtage dokumentation for, at personerne, der underskriver tilbudsdokumentet, er tegningsberettigede. Tilbudsgiver kan scanne de underskrevne dokumenter og sende dem via mail til Finanstilsynet.
Først herefter kan tilbudsdokumentet offentliggøres

Når Finanstilsynet modtager udkast til tilbudsdokumentet, bør der alene være udeståender, som skyldes forhold, der ikke er kendt på tidspunktet for indlevering til Finanstilsynet. Tilbudsgiver bedes orientere Finanstilsynet om eventuelle udeståender ved indsendelse af udkast til dokumentet.

Indhentelse af insiderliste

I forbindelse med overtagelsestilbuddet indhenter Finanstilsynet insiderlister fra målselskabet og en liste over personer med kendskab til overtagelsestilbuddet fra tilbudsgiveren. Læs nærmere om de indholdsmæssige krav og formatet for insiderlister her.

Tillæg til tilbudsdokument

Tillæg til tilbudsdokumentet skal sendes til Finanstilsynet til bemærkninger og godkendelse. Tillæg skal udarbejdes i forbindelse med:

  • forlængelse af tilbudsperioden, jf. § 9, stk. 4, og § 25, stk. 2, i bekendtgørelse om overtagelsestilbud
  • forbedring af vilkår i tilbuddet, jf. § 24, stk. 1, i bekendtgørelse om overtagelsestilbud
  • frafald eller reduktion af betingelserne i et frivilligt tilbud, jf. § 24, stk. 2, i bekendtgørelse om overtagelsestilbud.

Tillæg skal sendes til godkendelse i så god tid, at Finanstilsynet kan godkende tillægget senest inden udløbet af fristen i § 21, stk. 3, bekendtgørelse om overtagelsestilbud.

Det endelige tillæg skal sendes til Finanstilsynet med underskrift fra den eller de tegningsberettigede hos tilbudsgiver. Sagsbehandling i forbindelse med godkendelse af et tillæg forløber ofte over to til fem hverdage.

Gode tips til en effektiv godkendelsesproces

  • Tilbudsdokumentet har side- og linjetal.
  • Krydsreferencelisten er udfyldt med side- og linjetal.
  • Alle ændringer i tilbudsdokumentet er rettelsesmarkeret.
  • Spørgsmål i forbindelse med udformningen af tilbudsdokumentet er afklaret før det sendes.
  • Alle relevante bilag er medsendt.
  • Tilbudsdokumentet er gennemarbejdet og færdigt.
  • Eventuelle udeståender fremgår af følgemail.

Tillæg til tilbudsdokument

Tillæg til tilbudsdokumentet skal sendes til Finanstilsynet til bemærkninger og godkendelse. Tillæg skal udarbejdes i forbindelse med:

  • forlængelse af tilbudsperioden, jf. § 9, stk. 4, og § 25, stk. 2, i bekendtgørelse om overtagelsestilbud
  • forbedring af vilkår i tilbuddet, jf. § 24, stk. 1, i bekendtgørelse om overtagelsestilbud
  • frafald eller reduktion af betingelserne i et frivilligt tilbud, jf. § 24, stk. 2, i bekendtgørelse om overtagelsestilbud.

Tillæg skal sendes til godkendelse i så god tid, at Finanstilsynet kan godkende tillægget senest inden udløbet af fristen i § 21, stk. 3, bekendtgørelse om overtagelsestilbud.

Det endelige tillæg skal sendes til Finanstilsynet med underskrift fra den eller de tegningsberettigede hos tilbudsgiver. Sagsbehandling i forbindelse med godkendelse af et tillæg forløber ofte over to til fem hverdage.

Gode tips til en effektiv godkendelsesproces

  • Tilbudsdokumentet har side- og linjetal.
  • Krydsreferencelisten er udfyldt med side- og linjetal.
  • Alle ændringer i tilbudsdokumentet er rettelsesmarkeret.
  • Spørgsmål i forbindelse med udformningen af tilbudsdokumentet er afklaret før det sendes.
  • Alle relevante bilag er medsendt.
  • Tilbudsdokumentet er gennemarbejdet og færdigt.
  • Eventuelle udeståender fremgår af følgemail.

Formålet med et tilbudsdokument er at tilvejebringe materiale, der sætter aktionærerne i stand til at danne sig et velbegrundet skøn over tilbuddets vilkår m.v. og beslutte, om de skal acceptere tilbuddet. Oplysninger i tilbudsdokumentet skal være tilstrækkelige og objektive samt affattet og fremlagt i en let analyserbar, koncis og forståelig form.
 
Grundlæggende skal et overtagelsestilbud være på identiske betingelser, jf. ligebehandlingsprincippet i § 5 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud. Det betyder, at tilbuddet skal fremsættes til alle selskabets aktionærer og at alle aktionærer inden for samme aktieklasse skal behandles lige.
 
Tilbudsdokumentet skal være på dansk, jf. § 30 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud. Det skal som minimum indeholde oplysningerne som angivet i § 10 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud. Et tilbudsdokument må ikke offentliggøres, før Finanstilsynet har godkendt det, jf. § 11 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud.

Der er en række krav til, hvilke oplysninger der skal medtages i et tilbudsdokument. Finanstilsynet har udarbejdet et krydsreferenceskema, der i kort form indeholder alle krav.

Skemaet kan både bruges som tjekliste i forbindelse med udarbejdelse af tilbudsdokument samt indsendes til Finanstilsynet i udfyldt form sammen med tilbudsdokumentet for at sikre en nemmere sagsbehandling.

Hent krydsreferenceskema

Finanstilsynet kan i særlige tilfælde dispensere fra tilbudspligten i § 45, jf. § 46, stk. 2, i lov om kapitalmarkeder, og fra en række af bestemmelserne i bekendtgørelse om overtagelsestilbud, jf. § 29 i tilbudsbekendtgørelsen.

Finanstilsynet har i flere tilfælde givet dispensation fra tilbudspligten i forbindelse med redning af nødlidende selskaber, der har aktier optaget til handel på et reguleret marked. I afgørelserne blev det lagt til grund, at minoritetsaktionærerne havde en interesse i, at de nødlidende selskaber fik reorganiseret deres kapitalstrukturer. Dispensationerne blev givet med henblik på at sikre selskabernes videreførelse og værdien af minoritetsaktionærernes investering. Finanstilsynet giver som udgangspunkt ikke dispensation fra tilbudspligten på grund af praksis for nødlidende selskaber, hvis der er tale om opnåelse af kontrol i en børsskal. En børsskal vurderes som udgangspunkt ikke at være nødlidende.

Finanstilsynet har også givet dispensation fra tilbudspligten i andre tilfælde. Dette er særligt sket i tilfælde, hvor konkrete omstændigheder har gjort, at et tilbud ikke ville blive gennemført, hvis det var blevet fremsat. 

Processen i forbindelse med dispensation

Finanstilsynet kan meddele dispensation både før og efter, at den begivenhed, en potentiel tilbudsgiver ønsker dispensation fra, er indtrådt. Læs nedenfor om processen i forbindelse med dispensation.

Forud for indtræden af begivenheden, der udløser en pligt

En potentiel tilbudsgiver, der ønsker dispensation forud for indtræden af en begivenhed, der udløser en pligt, skal anmode Finanstilsynet om dette ved at indsende alt relevant materiale. På baggrund af materialet vurderer Finanstilsynet en mulig dispensation.

Dispensation, der er givet forud, gælder fortsat kun på tidspunktet for indtræden af den begivenhed, der udløser pligten, hvis forholdene er uændrede.

Den potentielle tilbudsgiver skal søge om dispensation på ny, hvis forholdene har ændret sig i perioden, fra dispensation blev givet og til indtræden af den begivenhed, der udløser pligten.

Efter indtræden af begivenheden, der udløser en pligt  

Efter denne praksis giver Finanstilsynet dispensation på baggrund af en forhåndstilkendegivelse. En potentiel tilbudsgiver beder således Finanstilsynet om en forhåndstilkendegivelse, forud for at den begivenhed, der udløser en pligt, indtræder. På baggrund af anmodningen vurderer Finanstilsynet, om det er muligt at give dispensation og meddeler i så fald en positiv tilkendegivelse.

Hvis en potentiel tilbudsgiver, der har modtaget en positiv tilkendegivelse, ifalder tilbudspligt, skal vedkommende bede Finanstilsynet om en afgørelse om dispensation. Den potentielle tilbudsgiver skal oplyse, om der er forhold, der har ændret sig siden forhåndstilkendegivelsen.

Oplysninger til brug for dispensation

Hvilke oplysninger, der er nødvendige til brug for ansøgning om dispensation, afhænger af den konkrete situation. Finanstilsynet har ved dispensation i relation til nødlidende selskaber tidligere haft brug for:

  • beskrivelse af tilbudsgiver
  • redegørelse for, om målselskabet er nødlidende. Finanstilsynet har som udgangspunkt brug for en beskrivelse af målselskabets finansielle situation, herunder særligt den historiske udvikling i selskabet, dets gældsforpligtelser, aktiviteter, forretningsmodel, mm.
  • beskrivelse af den påtænkte rekonstruktionsplan, herunder dens holdbarhed, som skal sikre målselskabets videre eksistens
  • redegørelse for, hvorfor det er i aktionærerne i målselskabets interesse, at selskabet overtages som beskrevet, herunder om rekonstruktionsplanen er godkendt af aktionærerne i målselskabet
  • redegørelse fra målselskabets ledelse om, hvilke tiltag den har gjort gennem den seneste tid for at redde selskabet, og hvordan den vurderer fremtidsudsigterne (evt. suppleret med selskabsmeddelelser)
  • erklæring fra målselskabets ledelse om, at alle andre muligheder end den påtænkte rekonstruktion, hvormed der sker et kontrolskifte, er udtømt
  • erklæring fra tilbudsgiver om, at den planlagte rekonstruktionsplan er tilstrækkelig til, at mål-selskabet kan fortsætte driften
  • erklæring fra målselskabet om, at det er enigt i tilbudsgivers vurdering af ovenstående
  • erklæring fra eventuelle storaktionærer om, at de ikke er villige til at indskyde yderligere kapital i målselskabet.

Afgørelser om dispensation fra tilbudspligten er tilgængelige herunder:

Dispensationer

Dato Selskab Emne

Link

08-09-2008

NanoCover A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
03-04-2009 Mondo A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
10-02-2010 Tower Group A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
08-03-2010 Guava A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
26-05-2010  Affitech A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
14-12-2010 Nordicom A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
08-04-2011 Sanistål A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
03-12-2012 Torm Dispensation fra tilbudspligt Link
10-01-2014 Nordic Shipholding A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
14-05-2014 Blue Vision A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
11-08-2015 Torm  Dispensation til OakTree fra tilbudspligt i forbindelse med overtagelse af Torm

Link
08-07-2016 Topsil Semiconductor Materials A/S Dispensation til National Silicon Industry Group fra pligten til at fremsætte et frivilligt tilbud efter offentliggørelse af § 4-meddelelse Link
18-06-2018 Better Collective A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
26-03-2019 Danske Andelskassers Bank A/S Dispensation fra tilbudspligt Link
02-09-2022  Coloplast A/S  Dispensation fra tilbudspligt  Link
18-01-2023   Sanistål A/S Dispensation fra pligten til at offentliggøre et tilbudsdokument Link 

Formålet med et tilbudsdokument er at tilvejebringe materiale, der sætter aktionærerne i stand til at danne sig et velbegrundet skøn over tilbuddets vilkår m.v. og beslutte, om de skal acceptere tilbuddet. Oplysninger i tilbudsdokumentet skal være tilstrækkelige og objektive samt affattet og fremlagt i en let analyserbar, koncis og forståelig form.
 
Grundlæggende skal et overtagelsestilbud være på identiske betingelser, jf. ligebehandlingsprincippet i § 5 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud. Det betyder, at tilbuddet skal fremsættes til alle selskabets aktionærer og at alle aktionærer inden for samme aktieklasse skal behandles lige.
 
Tilbudsdokumentet skal være på dansk, jf. § 30 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud. Det skal som minimum indeholde oplysningerne som angivet i § 10 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud. Et tilbudsdokument må ikke offentliggøres, før Finanstilsynet har godkendt det, jf. § 11 i bekendtgørelse om overtagelsestilbud.

Der er en række krav til, hvilke oplysninger der skal medtages i et tilbudsdokument. Finanstilsynet har udarbejdet et krydsreferenceskema, der i kort form indeholder alle krav.

Skemaet kan både bruges som tjekliste i forbindelse med udarbejdelse af tilbudsdokument samt indsendes til Finanstilsynet i udfyldt form sammen med tilbudsdokumentet for at sikre en nemmere sagsbehandling.

Hent krydsreferenceskema

Tilbudsgiver skal i forbindelse med et overtagelsestilbud overholde en række tidsfrister, der er fastsat i bekendtgørelse om overtagelsestilbud.

Læs her om beregning af forskellige tidsfrister i bekendtgørelsen og se et konkret eksempel på et forløb af et overtagelsestilbud.

Forordningens tidsfrister

Tidsfristerne skal beregnes i overensstemmelse med Rådets forordning nr. 1182/71 af 3. juni 1971 om fastsættelse af regler om tidsfrister, datoer og tidspunkter (forordningen), jf. § 8 i lov om kapitalmarkeder. Forordningen fastsætter en række almindelige regler om tidsfrister, datoer og tidspunkter.

Hvis en tidsfrist er udtrykt i timer, og fristen skal beregnes fra det øjeblik, hvor en begivenhed indtræder (som eksempelvis udløbet af et tilbud), skal den time, hvor begivenheden indtræffer, ikke medregnes. Det følger af art. 3, stk. 1, i forordningen. Det betyder, at en frist udtrykt i timer gælder fra førstkommende hele time efter begivenheden er indtrådt. For frister udtrykt i timer vil fristen udløbe ved udgangen af den sidste time. Se eksempel i tabellen nedenfor.

Samme princip gælder, når en tidsfrist er udtrykt i dage, uger, måneder eller år. Det betyder, at den dag, hvor begivenheden indtræffer, ikke medregnes i fristen. Her vil fristen løbe fra første time på næstkommende dag og udløbe ved udgangen af den sidste time på fristens sidste dag. Se eksempler i tabellen nedenfor.

Tidsfrist Indledning af tidsfrist Udløb af tidsfrist Eksempel
Timer Førstkommende time Udgangen af sidste time 18-timers-frist, der udløses kl. 12.00, gælder først fra kl. 13.00 og løber til 06.59 dagen efter.
Dage Første time på førstkommende dag Udgangen af sidste time på fristens sidste dag Tredages-frist, der udløses mandag den 9. september 2024, gælder fra tirsdag den 10. september 2024 kl. 00.01 og løber til torsdag den 12. september 2024 kl. 23.59.
Uger Første time på førstkommende dag Udgangen af sidste time på fristens sidste dag Fireugers-frist, der udløses mandag den 9. september 2024, gælder fra tirsdag den 10. september 2024 kl. 00.01 og løber til tirsdag den 8. oktober 2024 kl. 23.59.

Hvis den sidste dag af en frist falder på en lørdag, en søndag eller en helligdag, vil tidsfristen udløbe ved udgangen af den følgende arbejdsdags sidste time, jf. art. 3, stk. 4. Hvis fristen f.eks. udløber juleaften, vil den officielt blive udskudt til fredag den 27. december 2024 kl. 23.59. Dette gælder ikke, når en tidsfrist er udtrykt i timer, hvor fristen vil udløbe på den pågældende helligdag.

Definitioner

I det følgende redegøres for termer, der bruges i henholdsvis bekendtgørelsen, kapitalmarkedsloven og forordningen.

Hurtigst muligt

Betegnelsen hurtigst muligt i bekendtgørelsen betyder, at der ikke må gå et længere tidsrum end højst nødvendigt, før den pågældende handling kan foretages. Den nøjagtige længde af tidsrummet vil bero på en konkret vurdering.

Dage

Hvor der i bekendtgørelsen står dage, er der tale om kalenderdage – uanset om det er hverdage, weekenddage eller helligdage. I henhold til § 8 i lov om kapitalmarkeder sidestilles grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag med helligdage.

Hverdage/arbejdsdage

Forordningen anvender begrebet arbejdsdage. Herved forstås alle dage med undtagelse af helligdage, søndage og lørdage, jf. art. 2, stk. 2, i forordningen. Arbejdsdage i forordningen er at sidestille med hverdage i § 8 i lov om kapitalmarkeder.

Uge

Ved uge forstås en fuld kalenderuge, dvs. fra mandag til søndag, uanset om der er helligdage i den relevante uge.

Konkret eksempel

Nedenfor følger et konkret illustrativt eksempel på, hvordan tilbudsgivere skal forstå og overholde tidsfristerne i bekendtgørelse nr. 636 af 15. maj 2020 om overtagelsestilbud.

Eksemplet tager udgangspunkt i et pligtmæssigt tilbud.

Figur: Figuren illustrerer tidsforløbet for et pligtmæssigt overtagelsestilbud fra transaktionen, der udløser tilbudspligten, til tilbuddets afslutning. Klik her for at forstørre billedet.

Afgørelser i øvrigt

Dato Selskab Emne

Link

02-07-2009 GourmetBryggeriet A/S Fastsættelse af tilbudskurs ved pligtmæssigt overtagelsestilbud Link
30-09-2011 Cimber Sterling Group A/S Undersøgelse af grundlag for regulering af tilbudskurs Link
11-09-2014 Topdanmark A/S Afgørelse om tilbudspligt Link

 

Politianmeldelser, bødeforlæg og påtaler

Dato Selskab Emne

Link

16-08-2010 EVA Holding ApS For sen offentliggørelse om tilbudspligt Link
26-05-2015 Kvalitena Danmark AB For sen offentliggørelse af beslutning om købstilbud Link
13-11-2015 Nordjyske Bank A/S Påtale for ikke at have sikret modydelsen til brug for finansiering Link

 

Ændringer af administrativ praksis

Efter indstilling fra Finanstilsynet traf Det Finansielle Råd den 19. februar 2014 beslutning om at ophøre med administrativ praksis vedrørende begrebet ”én aktionær”.

Læs nærmere om beslutningen om ophør af administrativ praksis vedr. ”én aktionær” her.

Senest opdateret 31-03-2025